سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اطلاعات مربوط به کفپوش ها

نظر

تاریخچه مختصری از بایننس

صرافی بایننس بزرگترین صرافی از نظر حجم مبادلات روزانه است. بنیان‌گذار این صرافی، چانگ‌پنگ ژائو (ملقب به CZ) از ثروتمندترین و شناخته‌شده‌ترین چهره‌های فعال جامعه ارزهای رمزنگاری شده است.

 

همچنین بخوانید: صرافی رمزارز چیست؟ نحوه کار آن چگونه است؟

مشاهده: قیمت لحظه ای بایننس کوین

 

این صرافی جزو یکی از مورداعتمادترین صرافی‌های رمزارز برای کاربران است. این اعتماد به اندازه‌ای است که پس از اضافه شدن یک رمزارز به لیست بایننس، قیمت آن به طور قابل توجهی رشد می‌کند.

 

ژائو در سال 2005 برای کارگزاران سیستم معاملاتی به نام فیوژن را طراحی کرده بود. او همچنین در سال 2013 به عنوان سومین عضو تیم، به پروژه کیف پول بلاک چین دا‌ت‌اینفو پیوست.

 

پیش فروش اولیه‌ سکه (ICO) بایننس در 14 ژولای 2017 آغاز شد که طی 13 روز 100 میلیون توکن به فروش رفت و در مجموع 15 میلیون دلار جمع‌آوری شد. این صرافی که کار خود را از چین آغاز کرده بود، در پی ممنوعیت خریدوفروش ارزهای رمزنگاری شده در این کشور، سرورها و تشکیلات خود را به ژاپن منتقل کرد. در مارس 2018، این شرکت دفاتر خود در تایوان را نیز گسترش داد.

 

در آوریل 2018، این صرافی اعلام کرد که با سخت‌گیری دولت‌های چین و ژاپن تصمیم گرفته که مقر اصلی خود را به کشور مالت منتقل کند.

 

بلاک چین بایننس (Binance Chain)

 

بلاک چین بایننس که در سال 2019 آزمایش و راه‌اندازی شد، در واقع بستری برای اجرای صرافی غیرمتمرکز بایننس (Binance DEX) است. به گفته مدیر بایننس، سرعت و توانایی مدیریت حجم عظیم تراکنش‌ها در این بلاک چین اولویت داشته و افزودن قابلیت‌های مختلف در اولویت‌های بعدی قرار دارند. با راه‌اندازی رسمی بلاک چین در آوریل 2019، فرایند انتقال توکن‌های بایننس از بلاک چین اتریوم نیز آغاز شد.

 

این بلاک چین به گونه‌ای طراحی شده که توانایی مدیریت میزان مشابه از معاملات صرافی اصلی را داراست و بیش از هزاران تراکنش در ثانیه را می‌تواند پشتیبانی کند. زمان ایجاد بلاک در این بلاک چین یک ثانیه بوده و برای افزایش سرعت انجام معاملات، تعداد محدودی تاییدکننده (یا تولیدکننده بلاک) در نظر گرفته شده است.

 

گفتنی است که معماری و ساختار اصلی بایننس چین از بلاک چین کاسموس (Cosmos) گرفته شده است. در حال حاضر قرارداد هوشمند بر روی بایننس چین وجود ندارد و تنها فریم‌ورکی برای ایجاد و خریدوفروش توکن‌ها در نظر گرفته شده است.

 

همچنین بخوانید: تکنولوژی بلاک چین چیست و چگونه کار می‌کند؟ (به زبان ساده)

 

اصول طراحی بایننس چین به شرح زیر است:

 

نگهداری از سرمایه به عهده کاربران خواهد بود و کنترل کلیدهای خصوصی‌ را خودشان برعهده خواهند داشت.

عملکرد بالا و تاخیر زمانی بسیار پایین که پاسخگوی تعداد زیاد کاربران باشد.

تجربه کاربری بهینه، همانند سایت اصلی بایننس

قابل توسعه در بخش معماری، ایده‌ها

هزینه کارمزد پایین

در حال حاضر بایننس چین امکان ایجاد توکن‌های جدید را در بستر خود می‌دهد که می‌توان آن‌ها را ارسال، دریافت و فریز کرد. حتی امکان ایجاد جفت‌ارز بین توکن‌های مختلف نیز در این بلاک چین در نظر گرفته شده است.

 

منبع: معرفی جامع ارز دیجیتال بایننس کوین چیست